Followers

Thursday, March 27, 2008

My New Car!

"park pun senget"..kihkihkih

"ni kat dlm lak..nmpk mcm manual kan"..

happy gils waktu babah call"Yah,kete dh kuar"..leh amik kat P8.."aku yg ngah keje teruja gils la..xsbr ni nak balik..kehkehkeh
tanggal 13 March 08,kuarla kete baru aku yg dikenali sbg Proton SAVVY

yalah selama kete aku yg kelisa tu xcident,aku pkai kete babah..tp xtahan laaa..perdana ni byk makan minyak..aku topup minyak 30 isnin,rabu kena topup lg..camni leh bankrup..sbb tu ms usha kete baru,aku tnya kat uncle tahir,"uncle,kete apa plg cpt leh dpt??"..ikutkan ati nurani aku ni,aku nak kete satria neo..cun gils tp jangkaan ms dpt maybe bulan 6 ke 7..saga lak after raya haji br dpt jd uncle tahir kata laa"plg cepat seminggu,tuu..kete savvy"..babah yg byr kan so babah pun kt laa.."ok gak tu savvy pun savvy la,jnji kete..".warghh!tp kuasa veto kat bos kan so aku pun tersengeh laa...

savvy pun savvy laa...even kwn2 ckp,bontot xlawa laa,itu la ini laa..tp pas 1mnggu menggunakan terserlah ke'best' nyer membawa savvy..plg best kete aku ini auto manual so kalu jammed aku pkai auto kalu jln lurus aku pkai la manual,leh cecah gear 5 tu..kihkihkih

aku x smpt nk decorate kete aku lg so sabtu ni hengat nak g cr apa2 yg ptt utk chuantekkkan kete ni...nk tmbh aksesori apa yek...actually aku dpt baucer tintedkan cermin tp mahal la kalu nk wat semua cermin...almost rm400...xkan nk mntak boss lg..errkk!xmo laa...nnti my sis akan keep kata "asal yah mnta semua dpt,asal yah mnta semua dpt...camni kena cr menantu kaya ni leh bg babah duit"..kehkehkeh..aku selalu tergelak bila kak un ckp mcm ni kos babah akan keep kata "ikut la sapa jodoh yah,xkaya harta pun xper janji kaya hati budi.."wah!sbb tu aku syg parents aku,dewang xpksa untuk cr laki...kihkihkih

"chuantek x no meter aku...?br 2mnggu pakai..mileage cecah 888"

"ni la no plat kete aku"..WRC 2251

korang tau apa dia AMT tu?..auto manual maksudnyer so kete ni ada auto n ada manual...suka ati la nk pkai apa tp aku more prefer auto la..kete ni sebijik mcm manual terutama bila berenti kat atas bukit,bila jalan mesti keblkg dulu,aku cuak gils ms 1st time tkt terlanggar kete blkg ke tp kena la tekan minyak kuat2 br lah dia kedepan blk....

sebut pasai no plat tu,aku hengat nk tukar ngan plat kete kelisa aku tu,PUTRAJAYA 8312 dgn no plat ni sbb sempena besday aku..la ni kelisa tu adik laki aku pkai,gils la dia make up kete aku..dh xmcm kete aku...pastu dia ckp nk tukar ke manual lak...warghhhh!!sayangnyer ngan kelisa tu tp aku dh xnk bw sbb takut...badi xcident..kihkihkih

xperla..jnji aku dh ada kete baru...so la ni savvy ni la nyawa aku..xderk org leh pnjm dh sbb msg2 dh ada kete msg2...bestnyerrr!..xyah aku risau minyak xderk la apa laa...coz ms kelisa dulu,asal aku isi je mesti kontang pastu...sapa lg yg pkai,kalu x adik aku tu...la ni aku sorok kunci kete savvy wpun dia dh xpakai..tkt la mn tahu tiba2 dia nk pakai kee....hu hu hu..bukan kedekut tp jimat....hahahaha

ni la kete baru aku....PROTON SAVVY 1200cc...




No comments: