Followers

Friday, October 3, 2008

EwAh-EwaH RaYa....Part 1

Salam lebaran semua...
alhamdulilah..dapat gak kita menyambut aidilfitri pada tahun ni kan...
n alhamdulilah...aku dapat puasa penuh....hahaha
jgn jelessss everybody....hehehe...


::me with anniversary cake::

::My beloved Family::

aku balik kampung..ari isnin malam...around 11pm br kuar umah..sbb malas nak drive so aku tumpang je la adik aku...hehehe
sampai kat umah atuk aku dalam kul 1am..ok la kan...jalan pun smooth jer...

::Family Kak Un::

pagi selasa dh bertukus lumus wat keje
ada masak rendang,ketupat,nasi impit...
letih den rasanyaa...dh la panas terik puasa lak tu..perghhh that time rs kalu dpt sirap limau,mmg nikmat je rasa

tgk anak sedara makan eskrem pun rs nk cekik je dewang....hehehe
tp xper,sbb last day puasa,...serahh diri ajerr aaa....


::Family abg Boy::

agak busy la smpai lewat petang tu...malam dh start takbir n 'baraan'
turn umah nenek aku lakk agak akhir..smpai dlm kul 12am..mau xletih menunggu n masing2 pun dh kenyang kan...
mmg balik je dewang,trs kemas tmpt tidur n time 2 sleep..

mau esok terlajakk lak kan....

::Babah n Mak memotong kek::

xsbr rsnyer nak raya..dok sms smbil layan tv..tp tahan mata smpai kul 2am
pastu tv kemana,sms kemana...aku dh selamt smpai ke manchester...hehehe
tahun ni semua family aku ada...sbb tahun ni turn umah aku beraya...anak menantu so meriah la umah nenek aku..dh la cucu rmai lelaki...umah papan...bising la mulut nenek aku....hehehe


:Family Abg Joy::

di pagi raya...terkenang daku kepada sidia..chewahh...
msg2 dikerah bangun kul 7am...arghhh!!!kes berebut bilik air ni lemah...
anak cucu balik,msg2 xmo mengalah...hish2...
aku nyer turn elok2 org ke3..trs jatuh org last...geram tul...

alasan nak g solat raya..mcm la aku x g solat raya...

::Big Family Saad+Afsah

dh la msjid kat kampar tu,xleh lmbt skit..kalu lambat alamat solat kat tangga
tp alhamdulilah,agak awal la aku dtg n dapat la tmpt solat yg selesa...

abeh solat dalam kul 9.30am tu n get ready nak g beraya umah sedara-mara...
turn umah mcm biasa...dewang pun dh leh tau...umah mana dulu!


sessi bermaafan n bergambar family dulu...kebetulan 1st day raya bersamaan ngan anniversary babah yg ke 31..so sekali la sambut...kiranyer belah mak aku laa...1/10/1977...belah babah 9/10/77..so malam kul 12 tu dh sambut..hengat nk wat suprise tp xleh sbb babah awal2 dh beli kek...
kitaorg siap tempah kek 2 tngkat lg tp xleh..bocor rahsia...

yalah anniversary sendiri sapa xhengat kan....:))

then la baru gerak ke umah sedara-mara...
mcm biasa,umah pertama,g umah tok ucu..tok ucu la satu2nya adik wai(gelaran opah)yg tggl n wai sendiri...
dewang dpt agak,umah dewang akan kerna serbu...dalam 8 kereta...
biasalah..family besar katakan....
pastu umah tok ngah lak...yg adik atuk yg masih hidup...
then g umah sepupu wai tp dewang xderk kat umah...so bergerak ke sungkai...adik atuk bongsu...
ni pun family besar n agak rapat la
sbb tiap2 tahu kena pegi beraya....dwang pun tiap2 tahun mesti singgah umah beraya....

::Family Sungkai::

abeh beraya dalam kul 2pm...
then g raya umah besan babah kat malim nawar lakk...
kat situ umah opah dia...hehehe
1st time rpt duit raya....ahakss....[tq..toceh..]

balik umah...kemas2 skit sbb jap g ada org dtg beraya lak...
smpai malam lakk tu...xleh nk lelap skjp...
around 9pm g umah mak ngah aku lak

dia ada wat makan2...
mak ngah aku ni ada 6 org anak perempuan...hehehe
kesemua pempuan tu...kalu nak kenal,yg brbaju putih/hitam semua tu ok....hehehe

balik umah wai dalam kul 12...
arghh..penat banget...tertido smpai xsedar apa2...

::cucu2 + cicit2 Saad n Afsah::

nnti aku continue for raya kedua ok....
raya yg agak meriah.....n besttt sbb dapat kumpul semua cucu,menantu
cucu wai lum masuk pkck aku yg kat kedah tu..dia xdpt balik tp call ajer laa...
anak dia je 13org...perghhhh!!!
wai aku ada 39 cucu,3 cicit..ramaii kannnn

ok...mau tido
time check 11pm....
warghhhhh......

No comments: