Followers

Tuesday, December 23, 2008

Interview again!


Masuk ni dh 3x aku interview kat MAS..1st utk post PE then CRE n lastly CSA..bosan gak jmpa muka interviewer yg sama walaupun dewang xkenal aku kan...ahaks!!

Aku bukan xmo keje MAS tp susah sgt nak lepas 1st stage..babah lak banyak kali tolong..nak wat camne,semua nak kan experience keje..aku mn ada experience keje lagi...stress gak!!!

Kali ini CSA,qualification only SPM tp kebanyakan bdk2 yg dtg interview ada diploma,degree n ada gak dh ada keje tetap as manager ttp nak mencuba...mungkin it too hard find keje nowadays..so any keje just grab d opportunity even gaji yang ditawarkan terlalu rendah dengan basic utk diploma or degree...

2009,ada gak company nak bekukan pengambilan pekerja baru..disebabkan ekonomi yang agak x menentu skrg so kitaorg terpaksa la bekerja keras mencari keje...pada yg xtahu,actually keje aku skrg kat LDP ni hanya kontrak yg akan tamat 11/1/09 so either dia nak sambung or tak,aku sendri xtahu..sebab tu aku amik langkah berjaga2..mn tau tetiba company ni nak terminated ke at least aku ada keje len...

asyik kontrak je pun bosan..xsecure pun!..anytime ajer dia leh buang..suka simpan,xsuka,terminated..takutttt...tp kentalkan diri gak..attend sana sini interview..tp result dia ttp hampeh...arghh!!

last2 aku pikir nak jadi lecturer la...korg rasa2 layak x??hahahaha!!xpun cikgu tadika...lagi satu cadangan hampeh abg angkat aku..jadi housewife sepenuh masa!!xkuasa lerr...belajar tggi2 kena dok umah..erkk,sebulan 2 tu leh lagi la..masuk 4-5 bulan leh bengap otak....haahahaha

government lak mmg xnak yg permanent...asyikk kontrak n temporary...semua xsecure skrg!!aku bukan memilih..aku try semua yg aku rasa sesuai...aku xleh bahagian marketing or sales sbb aku xreti bercakap..nk campak bahagian engine lagi la hampeh...bahagian akaun,leh laa skit2 tp nak handle full set account mmg leh x balance laa akaun company nanti...

another Interview tomorrow kat MIMOS..post Fund Management Exec...minta2 lah kali ini dapat.....Aminnnn!!!!!!

k..nak study pasai MIMOS lak...apahal byk sgt pasai teknologi ni....pening2....

No comments: