Followers

Sunday, March 1, 2009

Kembara Alam 2009

Date : 28 feb 2009
Venue : Sekitar Putrajaya n Sri Kembangan
Purpose : Treasure hunt sempena hari wilayah...


aku enjoy join this program...walaupun satu kereta ngan aku tu,br je kenal pagi program tu tp terasa mcm dh lama kenal...yeahh!!i got another new friends....tq to my adik2 yg mencarikan peserta2 kembara alam ni...
if not mmg aku xjoin laaa

at d first place,aku satu keta ngan my 2 brothers but then he got another friends to join n dont know too refuse so aku ler kena tarik diri and bayar utk 1 keta lagi...luckily ada org nk join lg kan...



seronok gak laa..jawapan2 dia semua memerlukan mata yang tajam dan minda yang cekap...betul la tu kan!! if not xderk la nama dia treasure hunt...apa treasure yg aku kena cari??kihkihkih
sepatutnya SUSU Carnation n Air tin 7 up revive...apa aku beri??
GULA and Pearls kacip fatimah...hahahahaha

confident gils g beli itu semua kan...


no hard feeling..kalah menang adat bertanding....luckily la dapat lucky draw kan...:)
check point pertama - PICC ~kena bergaya sebagai parameswara and puteri hang li po...abeh datu kereta aku selongkar nak cari kain songket,high heels,nk wat keris n tanjak....nasib baik la kan semua ada....:)
check point kedua - Taman Warisan P16 ~mencari nama2 pokok disekitarnya menggunakan nama saintifik...agak pening tp alhamdulilah dapat la gak!!


check point ke3 - Medan Selera P9 ~kena minum air coke..dah la pagi2 buta...minum air gas..memang gelodak la perut aku...termuntah2 aku minum..dalam masa 1 minit lakk tu br leh dpt task seterusnya....tp in race punyer pasai,jalankan ajer....
checkpoint ke 4 - Alamanda ~10 soklan berkaitan nama kedai disitu...carilah sampai dapat...adahal yg terbalik2,ada yg bermaksud2..sakit gak la kepala nak cari....gilsss tul..n jawapan dia pun mengelirukan....

checkpoint ke5 - sekitar seri kembangan-jusco - taman equin park..xyah turun keta,enuff melihat nama2 kedai yg berkaitan ngan soalan yg diberi...

at last balik ke kelab tasik putrajaya utk submit jawapan n treasure....walaupun sampai awal,tp kalah gak laa...hahahaha...n i know my mark only 56...n tempat ke sepuluh hanya 59..sipi kan nak menang!!!
xkisah la tu,janji aku enjoy and dapat banyak kenalan.....yeszahhhhhhh.....tu yg aku suka tu...lalalalala

majlis abeh dalam kul 5 ptg...after that,aku and adik2 aku decide lepak alamanda kejap..carikk hadiah untuk babah..dewang la beria nak mencari hadiah...sebab malam td ada makan2 kat kelab kan....seronok keluar ngan lebih dari 10 lelaki...aku je perempuan...bodyguard ramai seh....:))

1 comment:

Farazila said...

erm best xdpt nk join..
next tyme laaaa..