Followers

Tuesday, September 15, 2009

SaLaM SyaWaL


salam semua...

camne ngan hari2 terakhir ramadhan?pejam celik pejam celik lagi 4 hari jek

kita nak menyambut hari raya aidilfitri...

anda sedar x,skrg ni masa cpt sungguh berlalu....hehehehe

bagaimana dengan persiapan hari raya anda??

alhamdulilah...aku br jerk selesai membuat semua persiapan..almaklumlah cuti xmacam org len,so aku beli la ckit2..ada masa terluang je menjengahkan diri ke KL tu..cari apa2 yg ptt....semua dh settle...tinggal nak raya jerkk...

ops...Zakat je lum aku bayar...babah kata nak bayar kat KG...tp aku settlekan bahagian aku dulu..nasib baik ada bukak kaunter zakat kat KLIA tu...senang ckit nak bayar...:))

insyaallah,aku akan beraya di Kampar,perak smpai raya ke2...sebab raya ke3 aku dh start keje....
sabtu,last ramadhan pun aku still keje lg...tahun ni dapat sunday monday...so 2 hari aku cutiii....

besar kemungkinan aku drive sendiri coz nk balik awal kan....tgk keadaan kalu ada driver yg sudi men"drivekan" diri,aku rela savvy ku itu dibawa....lalalala

td sempat la aku cari lg skit barang2 keperluan...aku cari kat alamanda jerk...ari ni malas nk jalan jauh2..yalah,mesti jalan jammed + esok aku keje 4.30am...uikk,kena tido awal malam ni...

dari kepala ke kaki semua dh tersedia..alhamdulilah,tahun ni aku dapat 4 helai baju raya.... tu tadi pi carik tudung yg sesuai....then g cari hadiah utk babah n mak tp xderk idea nak beli apa laaa...
korang ada idea x nak beli apa utk parents??leh dikatakan apa yg selalu diberi dewang dh ada....

duit raya dh tukar...tahun ni alhamdulilah,1st time aku bagi duit raya kat org...terima maybe xderk kot...yalah dh tua bangka dh..idoklah teringin pun...hehehe

suka tgk kanak2 gembira bila dapat duit raya...teringat zaman kanak2,sibuk beraya umah org even xkenal pun sibuk nak follow kengkawan len...tp itu dulu...zaman itu dh berakhir pun..la ni zaman anak2 buah aku lak...

pada mereka yg xdpt beraya bersama family tersayang,jangan sedih2 yek..still leh contact each other...
mcm last 3 years...aku beraya di Ireland..perghhh sedih toksah cakap laa....

masa tu mesia dh raya dh...kat ireland around kul 3am,we'll sibuk wat kek n rendang.berebut2 nak call family ni...limit sorg leh call 10minit jerk...maklumlah umah ada 12 org...hehehehe

aku xderk la berebut...bagilah pada mereka yg homesick tu...lalalala
rindu nak beraya kat sana....sebab kat sana semua senasib..jauh dari family...yg ada hanya kawan2..duta mesia..jiran2 tetangga...

masa ni la kita kenal org mesia yg dh bermastautin di bumi asing...mereka akan buat open house dan menjemput semua student2...perghh...rindu ngan masakan mesia terubat skit kan....

anyway,bulan baik ni aku ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri dan maaf dipinta dari hujung kaki hinggan hujung kepala jika ada terkasar bahasa,menguris perasaan anda semua...

mohon kemaafan dipinta dari tangan terus kehati...
raya ni jemputlah datang ke rumah....
balik kampung tu hati2 drive...igt org tersayang yg menunggu anda di kampung...
jgn men mercun ujung2 ramadhan ni...

mwaahhhxxxxxxxxxx

1 comment:

Edzlin said...

selamat hari raya, maaf zahir dan batin