Followers

Monday, June 25, 2012

BFF

assalamualaikum....

terasa lama lak x hapdate blog....bukan malas tp xde topic nk cite...since i pun baru balik bercuti kan so baru la fresh idea nak hapdate blog ni....
kembali pada tajuk kt atas...BFF...semua org ada bff....bff tu apa ek?if pd sapa2 yg xtau silalah hempuk kepala anda kt meja hokay...hehehehe bff tu konon2 bestfriend forever...dlm dunia ni ada ke kwn yg leh ketawa sama2 menangis sm2...kalu ada pun cuma 2 dalam seribu....

dulu ms aku berada zaman belajar....aku ada bff 6 orang....lepak sesama study sesama pendek kata semua nak wat bersama2...bila msg2 dh ada kerjaya masing2 dan berkahwin...time tuk melepak tu dh makin berkurangan...tiada masa nak jumpa...if ada ms free pun that time la masa tuk family tercinta...

berbalik pada aku...even ayat bff tu still kami implement...kami still bff tp ms tuk berjumpa mmg dh xder...plus masa aku berkerja berlainan ngan mereka....shift and office hours berbeza tuk kami berjumpa selalu...smapai kdg2 aku kena wat appoinment tuk jmpa ngan mereka semua xpun aku sendiri kena apply annual leave tuk g lepak2 sesma...

bukan aku xde kawan tuk lepak sesama,tp kebanyakan semua dari kalangan tempat keje yg mmg majoriti pun adik2....bukan aku xnk cari kawan sebaya ataupun tua dari aku tp situasi keje aku pun mmg xde masa nak berjumpa....

if ada masa pun itu pun tuk bersama family...bagi aku bila aku keje,jiwa dan raga aku tuk kerja...so ms tuk bersama family mmg makin kurang....bila time cuti tula aku akan pastikan masa aku hanya tuk family....sbb bagi aku family adalah nilai harta tertinggi...

xde istilah bff dlm hidup aku...bg aku bff semua kwn2 yg hanya bersma aku time susah dan senang time ketawa dan menangis....bukan hnya bersama bila aku senang ataupun bila aku sedang ketawa...sorry to say itu semua kwn2 yg hanya menyusahkan aku dan akan meninggalkan aku bila aku perlukan mereka....

maaf andai kata2 aku ni melukakan hati korang...ni hanya apa yang aku rasa bila dia mempertikaikan kenapa bila aku keluar ngan kawan2 hanya kawan2 MAS...'awak ni xde kawan2 lain ke selain bdk2 MAS?' realitinya mmg xder....kalu ada pun msg2 terlalu busy ngn kerjaya dan rumahtngga...xkan aku nak kuar ngan bini org...mak org....apa kata husband diorang....i admit bila xde pasangan,aku lebih rela dok umah bersama ngan family daripada aku kuar mengabehkan masa xtentu arah sorg2....

anyway aku admit mmg aku xde BFF...xde istilah bestfriend forever....
enuff is enuff...:)


No comments: