Followers

Tuesday, December 9, 2008

Salam Aidiladha n PLAN cuti2 Malaysia!!


~Salam AidilAdha kawan2...~

Salam ukhwah Aidiladha kepada semua kaum muslimin dan muslimat...pada yang family dia sedang mengerjakan haji di mekah,semoga mendapat haji yang mabrur. Insyaallah...

Bagaimana dengan raya haji anda??ada yg raya kat KL mcm aku ni n ada gak yang balik kg kan...biasa lah raya kat KL agak membosankan laa...tp yang bestnyer aku dapat join family aku sembelih lembu...wahhh!!!aku Cuma tolong tgk ajer..ahahaha...kecian aku tgk lembu2 tu kena sembelih tp xper,aku tahu lembu2 itu akan masuk syurga...dan jika ada nama anda pada setiap lembu yang disembelih, Insyaallah ia akan menjadi tunggangan kita di Syurga...

Apa pergorbanan anda??xkira la pergorbanan itu untuk kepentingan diri anda sendiri ataupun untuk keluarga tersayang...aku juga pernah berkorban..berkorban apa??hanya aku sahaja yg tahu..walaupun diri dan jiwa aku merana tp aku bersyukur,pergorbanan aku xsia2...Aminnnnnnnn


Pagi raya,selepas solat sunat aidiladha...aku prepare sarapan untuk family aku..ada rendang ayam,rendang kerang,masak lodeh,dan nasi impit...semua family aku ada except family kak un sebab dia g beraya d umah mertua dia di Teluk Intan...pagi tu mmg ramai la datang smpai xcukup tangan aku...ada family kedua2 Abg aku datang...

Ari ni aku dapat satu panggilan interview lagi kat MidValley tp setelah diperiksa, syarikat tu rupa2nya menipu...luckily aku dapat tau awal so aku dpt la prepare xmau pergi interview itu....yalah,skrg ni byk syarikat sanggup menipu org untuk mengaut keuntungan...pokok pangkalnya diri kita sendiri untuk percaya atau tidak...

Apa lagi yek??pejam celik pejam celik dh bulan 12..n almost 12 hari lagi aku nak menjangkau umur 25 tahun...kelakar laa sebab dewang semua nak masuk 26 thn tp aku br je nak masuk 25..ikut bulan ok...xmau ikut tahun...aku muda lagi....yeyeyeyeyeye tp my birthday hari isnin...warghh!!!cedey2..cedey2...xleh nak kuar celebrate...keroje laaa!!

Bulan 12 banyak cuti n banyak plan holiday...ahakss!!i likee...i likee....this weekend, DAFI birthday @ Menara KL...pada dafinites yg dh bayar, jumpa disana..sana..sana...ada mcm2 kejutan2 menanti...

next weekend lak ada family day @ Port Dickson...sesaja family aku nak abehkan masa kat sana...nak mandi lautt,nak naik banana boat n mcm2 lagi laa..


next 2 week pun family day @ Langkawi...lama gils xpergi langkawi....bcoz cuti panjang kan..pergi dr 25hb-29hb...xsilap last aku pergi langkawi tahun 2002,time LIMA’02...masa tu umah ayah aku kat sana xroboh lg..la ni dah roboh dah,kerajaan amik untuk wat highway...but now ayah aku dah buat umah baru a.k.a Homestay...umah tu tepi laut..xderk la tepi sgt tp kira nampak la laut...hehehe ada sesapa nak dtg langkawi,leh la sewa umah ayah aku tu...harga boleh dirunding!!nak sewa kereta pun boleh...pendek kata,ada mcm2 service family aku leh sediakan...hikhikhik

so 3 weekend bulan 12 ni full jadual aku...hahaha!!!mengabehkan masa ngan family lagi bestt..duit pun xkuar...ahakss!!ala,lgpun xderk sapa nak kuar ngan aku pun...chewahhh!!!

rumusan plan schedule aku this month :-

14/12 – DAFI’s Birthday @ Menara KL
20/12-21/12 – Family Day @ Port Dickson
22/12 – MY BIRTHDAY!!!!!!(1/2 Abad)
25/12-29/12 – Family Day @ Langkawi

selain cuti2 mesia,ada gak kawan2 aku mengambil berkat cuti Aidiladha n Awal Muharam untuk melangsungkan pertunangan dan perkahwinan...

9/12/08 – Herda Eliana & Khairi Anuar (Kechik) @ Kuala krai, Kelantan
13/12/08 – Hidayati (yat) @ Jaliazfar @ Bagan Serai, Perak
29/12/08 – Munirah Alias & Partner @ Petaling Jaya, Selangor

TAHNIAH!!!!semoga kekal hingga ke akhir hayat...Insyaallah

No comments: