Followers

Friday, December 7, 2007

Me,MySelf & I

Me,My Self & I..Nama Diberi Hairun Nadiah Binti Roslan....Dilahirkan pada 22 Disember 1983 di HBKL or Hospital Besar Kuala Lumpur pada pukul 12tghari bersamaan 19 RabiulAwal 1404 Hijrah..seawal umur 6tahun aku dimasukkan ke tadika islam datuk keramat dan diikuti darjah 1-darjah 6 di Sek Ren Ken(2)Taman Keramat dan menyambung pelajaran Di Sek Men Taman Keramat dari Form 1-Form 5..Diperingkat umur remaja aku didedahkan ngan bermacam2 social life..ini disebabkan aku dibesarkan ngan kuarga yg sgt happening dan meriah...

Aku nk citer pasai berat aku lak..dr sek ren ke sek men berat aku tetap maintain dr 30-40kg tp bila masuk kolej je berat aku up ke 48-49kg bersamaan ngan ketinggian aku yg
sgt tggi..smpaikan sedara aku cakap aku ni apa pasai tggi sgt..163cm tggi aku skrg dan berat lak 49-50kg..aku rasa aku ikut gen belah mak yg tggi2 belaka..sbb kalu belah babah,rendah2 ajer..hehehe..smpai dh further study sini aku rasa bdn aku naik tp bila timbang asyik menten je cuma pipi ni je makin kembung..kehkehkeh

Aku tinggal di Keramat sedari umur 1bulan-17tahun then aku pindah ke putrajaya ikut mak aku yg pindah tmpt keje kesitu..dok di presint 8..tp mak ader beli umah kat presint 9 gak..so kalu mak aku pencen,xyah la aku susah2 nk pndah balik keramat sbb aku dh ader umah kat putrajaya..presint 8 tu cuma kuarters je..babah keje kat KLIA so dekat gak la dr putrajaya..

Umur 18thn aku menyambung pelajaran sijil di Kolej poly-tech mara,bangi selama setahun dan seterusnya Diploma pengurusan Perniagaan di Uitm...Selama 3tahun aku memerah otak utk memperolehi diploma dan alhamdulilah berkat doa mak,babah dan keluarga aku berjaya mendapat Diploma Pengurusan Perniagaan pada 13 September 2005..

Kemudian aku menyambung pelajaran Ijazah aku di Uitm S.alam dalam Kos Ijazah Sarjana Muda Perakaunan Dengan Kepujian tetapi aku hanya mampu belajar selama 1tahun sahaja kerana aku xdapat membawanyer...aku kira aku minat kira2 tetapi bila dah amik kos ini baru aku tahu betapa susahnyer akaun bila the hold subjek adalah mengira..so aku decide quit dr UITM pada sem 4..semua kaw
an2 aku kata rugi sbb tggl 2thn je lg aku nk abeh tp daripada aku xdapat buat baik aku berenti...

Then aku decide nak further study ke oversea..dan pilihan aku alhamdulilah aku mendapat restu mereka...aku bersusah payah menjalani segala2 procedure utk melanjutkan pelajaran dari kursus bahasa inggeris hingga la procedure utk mendapatkan pinjaman..akhirnya aku berjaya melanjutkan pelajaran ke DUBLIN BUSINESS SCHOOL,ireland..aku amik kos business management dan terus ke final year...9 bulan aku bertungkus lumus nk dapatkan ijazah dan la ni aku dh dapat result alhamdulilah...bersyukur sgt2 sbb lulus!

La ni aku dh balik mesia n still find out the best job..pray for me ok..daaa~

No comments: