Followers

Friday, December 7, 2007

My Convocation:)

hye guys:)

waduh..lm sggh x update blog..hehehe act terlupa pas
sword lorh..:))so ari ni nak imbas balik saat aku konvo degree kat dublin,ireland last month...date 9th november 2007 xkan dpt dilupakan sbb tarikh tu la membuatkan aku seorang pemegang degree yg berjaya...akhirnya selepas berhempas pulas selama 9bulan,aku berjaya gak mendapat segulung ijazah in business management usahasama DUBLIN BUSINESS SCHOOL n LIVERPOOL JOHNMOORES UNIVERSITY.

actually utk konvo ni,aku n my family dtg agak awal ke ireland..wpun konvo 9hb,5hb aku dh ada kat dublin..angin sejuk menyambut kedatangan kali kedua aku..aku tumpang tdo kat umah sewa lama aku..thanks lot guys sbb tumpangkan aku n my family...i really appreciate it..so 3ari awal tu aku ronda2 kota dublin..so memandangkan aku prnh study kat sini,aku lamenawarkan diri utk menjadi tourist guide my parents,xkisah la wpun sst tp gagahkan diri gak utk berjalan sekitar dublin...

tiba saat2 yg dinantikan,jumaat(9hb nov 2007),sbb excited terlampau,kul 6pagi aku dh bgn wpun taxi yg kitaorg call dtg kul 8pg..ini kerana toilet kat umah ni kena queue,almaklumla,nk konvonyer 6 orang than ngan awek2 yg follow sekali dgn kt len our camerawoman lg kan..so kena la bgn awal,siap a
wal..tp malangnyer nk dkt kul 8.20 pg,taxi xsmpai2,kitaorang dh mula risau sbb kena kumpul kat dewan kul 9 pg,ngan jalan jammed lg..bila dok called kata on t way je..last2 kitaorg tahan je taxi tepi jalan,naik 2 taxi n alhamdulilah selamat smpai dlm kul 9 pagi..igtkan kitaorg plg lmbt, rupa2 nya kitaorg paling awal,,,dpt la pilih jubah yg bersesuaian n touch up apa2 yg ptt kan...

oleh sbb dtg awal,smpt la aku snap beberapa pic ngan kwn2 aku,wah!msg2 teruja sbb bila lg kan nk jmpa,pasni semua dh wat hal msg2,ader yg balik mesia n ader yg nak menetap kat sana,keje n maybe kawen kot...hikhikhik..parents aku dtg ms aku ngah queue nk masuk dewan,smpat la snap pic ngan parents n adik2 aku..thanks kerana dtg...muahhxxx:))..ms beratur,no aku 233.dpn aku mat saleh classmate aku yg aku pggl mr blur sbb slm kelas memanjang blur bila lecturer soal n belakang aku minah saleh yg cun,christine nm nyer,ader 3 kelas aku ngan dia sbb dia amik degree in marketing..

queue masuk dewan ngan diringi lagu ala2 opera..hahaha..nervous plus happy..semntara mr pres dok berucap,aku smpt lg berborak ngan christine,org sweeden..sgt talkative..lama benor nk tggu turn aku amik degree..hish sbb ramai sgt n kos pun byk..smpai turn aku je,wpun sejuk tp aku tetap berpeluh..hikhikhik..bila dh abeh turn aku,lega skit,n kat seat aku smpt gak posing..lepas tamat je penyerahan sijil,kitaorg(student dr mesia)berkumpul 1 tmpt nk amik gmbr..mula2 kat dlm dewan tp sebabkan ramai sgt,kitaorg prefer kat taman di laur dewan..so penuh la taman tu ngan student dr mesia sahaja..terasa mcm konvo kat mesia je..mat saleg ni mn la minat nk amik2 gmbr ni..tgk cr dewang pakai jubah pun senget2,kita ni punyer la lawa..dewang yg pntg make up tu..xkisah la jubah senget ke,xkemas ke...:))posing punyer posing adalah dlm 50 keping pic,tp bukan pic aku sorg la,ngan ex-housemate n classmate...ngan parents n even ngan junior pun hentam sahaja....:)) walaupun simple tp aku happy sgt2 sbb akhirnya im degree (hons) in business management...yessszahhhhh!!!

No comments: